Rysunek zastępczy

Wycieczka do Naszej Stolicy Warszawy

W dniach 15 – 17 czerwca 2007 r. odbyła się trzydniowa wycieczka do Warszawy w ramach projektu szkolnego pn. „Moja szkoła otwarta na świat” realizowanego w Zespole Szkół Gimnazjum Nr 4 w Przydonicy, a wdrażanego w ramach projektu Gminy Czchów pn. „Moja Ojczyzna tam, gdzie moja szkoła”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

warszawa1 warszawa2 W dniu 15 czerwca 2007 r. uczniowie klas I – III objęci projektem szkolnym pn. „Moja szkoła otwarta na świat” zebrali się wraz z opiekunami przed budynkiem szkoły. Po sprawdzeniu listy obecności, wszyscy zajęli miejsca w autokarze firmy „Wactur” i udali się na trzydniową wycieczkę do Warszawy, ostatnia taka wycieczka miała miejsce dwadzieścia lat temu.

warszawa3 warszawa4 Po przybyciu do Warszawy, zwiedziliśmy budynek Sejmu, oraz mieliśmy okazję posłuchać i obejrzeć na żywo obrady Sejmu. Następnie spotkaliśmy się z przewodnikiem i odbyliśmy przejażdżkę ulicami Warszawy , podczas której przewodnik pokazał nam najciekawsze miejsca i opowiedział nam historie z nimi związane. Wieczorem udaliśmy się do miejsca zakwaterowania /Motel „Marysieńka”, Hotel Hrabski, Hotel Admirał/.

warszawa5 warszawa6 W Hotelu Admirał wszyscy uczestnicy wycieczki w pierwszym i drugim dniu zjedli obiadokolację. Śniadania zagwarantowane mieli w miejscu zakwaterowania. W drugim dniu wycieczki wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy Łazienki Królewskie i Pałac w Łazienkach, Ogrody, Stare Miasto, Zamek Królewski, Muzeum i grób Sługi Bożego Ks. Jerzego Popiełuszki. W czasie zwiedzania mieli możliwość zakupu pamiątek i wysłania pozdrowień do rodziny i przyjaciół. Po zjedzeniu obiadokolacji uczestnicy wycieczki atrakcyjnie spędzili wieczór /dyskoteka, ognisko, kiełbaski, lody/ . Po spożyciu śniadania udaliśmy się autokarem do Pałacu Kultury i Nauki, gdzie z trzydziestego piętra podziwialiśmy panoramę Warszawy. Następnie udaliśmy się na Cmentarz Powązkowski, zwiedzając aleję zasłużonych.

Uczniowie mieli możliwość porównania budowli dawnych grobowców z obecnymi. W drodze powrotnej do domu członkowie zajęć sportowych mieli okazję wejścia na jeden z większych stadionów w Polsce Legii.

warszawa7 warszawa8 Ostatnim punktem programu naszej wycieczki było zwiedzenie lotniska Okęcie, młodzież z bliska przyjrzała się pracy i wyposażeniu lotniska. Byli zafascynowani. Po pożegnaniu z przewodnikiem wyruszyliśmy w drogę powrotna do domu. Wycieczka ta dostarczyła wszystkim uczestnikom niezapomnianych wrażeń. Wrócili ubogaceni we wrażenia estetyczne i poznawcze.

Dopełniając formalności związanych z przygotowaniem wycieczki poinformowano uczestników i ich rodziców o źródle sfinansowania wyjazdu. Na szybach autokaru umieszczono plakaty informacyjne dotyczące realizowanego projektu. Cała wycieczka uwieczniona została na zdjęciach, opatrzonych logo EFS.